شرایط کسری خدمت سربازان متاهل
نوشته شده توسط : محمد

شرایط خدمت متاهلین سرباز :


نزدیک بودن به محل زندگی همسر: متاهلین می توانند در شهر محل سکونت همسر خود دوران خدمت را بگذرانند.
بهره مندی از مرخصی بیشتر: مرخصی های افراد متاهل به نسبت سایر مشمولین بیشتر در نظر گرفته می شود . مدت مرخصی این افراد ۳۰ روزه خواهد بود.
کسری خدمت به ازای فرزندان: مشمولین دارای فرزند می توانند از این موقعیت بهره مند شده و کسری خدمت بگیرند.


شرایط کسری های خدمت مشمولین متاهل:


در گروه اول مدت کسری های خدمت نظام وظیفه متاهلین که دارای فرزند هستند به این صورت است که این افراد می توانند به ازای هر فرزند از سه ماه کسری خدمت بهره مند شوند. همچنین مشمولین باید دقت داشته باشند که غیبت این افراد هیچ تاثیری در میزان کسری خدمتشان نخواهد داشت و یعنی این مشمولین با داشتن غیبت نیز می توانند از این مدتی که برای کسر خدمت سربازان نظام وظیفه متاهل در نظر گرفته اند بهره مند شوند.

 

شرایط کسری های خدمت متاهلین بی فرزند:


مدت کسری خدمت متاهلین که فرزند ندارند باید بگوییم که به این افراد هیچ گونه کسری خدمتی تعلق نخواهد گرفت. مگر آنکه قانونی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی برای آن ها صادر شود.


شرایط کسری های خدمت متاهلین فرزنددار:


باید توجه داشته باشید که این پیشنهاد به این صورت بوده است که کسری خدمت سربازان بدون فرزند به مدت ۳ ماه می باشد. ولی متاسفانه تا به امروز هیچ اعلام نظری درمورد آن صورت نگرفته است. یعنی کسری خدمت سربازان بی فرزنددر سال های اخیر مانند دیگر سربازان مشمول بوده و دچار هیچ تغییری نشده است. البته لازم به ذکر است که بدانید سازمان نظام وظیفه ی عمومی کسر خدمت متاهلین بدون فرزند را اینگونه قرار داده است که افراد متاهل بتوانند از مرخصی های بیشتری نسبت به سایر مشمولین استفاده کرده تا خدایی ناکرده خلل و ناراحتی در زندگی مشترکشان ایجاد نشود.

مدت کسر خدمت سربازان فرزند دار و متاهل به این صورت است که این افراد چه فرزند داشته باشند چه نه باید در طول هفته برای سه روز پس از ساعت کاری به مرخصی بروند.
مشمولین عزیز می توانند برای مشاوره کسری خدمت و سایر مشاوره های نظام وظیفه مانند مشاوره معافیت تحصیلی، مدارک معافیت خدمت و هم چنین قوانین معافیت تجصیلی با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند.


مزایای سربازان متاهل برای خدمت سربازی شامل چه مواردی است؟


شرایط خدمت سربازی مشمولین متاهل نسبت به مشمولین مجرد تفاوت های زیادی دارد . با توجه به آخرین قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی، امتیازاتی برای مشولان متاهل در نظر گرفته شده است که شرایط خدمت آنها را آسان تر می کند. برخی از این امتیازات عبارتند از:

خدمت در نزدیکی محل زندگی
افزایش تعداد روز های مرخصی
افزایش حقوق
کسری خدمت
و … 




:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: